En vårdtagare

publicerat i Allmänt
Måste bara säga någonting som är så himla gulligt! En av våra vårdtagare som vi byter blöja på nätterna frågar min arbetskamrat om jag var rädd för henne. Jag antar att hon undrade det för jag fick ett larm och var tvungen att gå lite längre bort från henne.

Och sen säger jag nej nej det är jag inte.

Gumman säger - Jag är inte farlig , är bara på villospår.

Jag och min arbetskamrat höll på smälta när hon sa det! Hur gulligt var inte det?!! Och hon är så dement så hon vet varken ut eller in.


Sånna gånger önskar man att tiden fanns så man kunde sitta kvar och prata med dom! Men det gör ju tyvärr inte det! :(


Älskar mitt jobb. Skulle aldrig vilja jobba med något annat än människor! Man får så mycket tillbaka. Jag vet att detta är rätt väg för mig!






Kommentera inlägget här :