Idioter i vården

publicerat i Allmänt

Updaterade inte mer igår efter jobbet för jag var så jävla förbannad! Jobbade första gången utan ordinarie. Och igår kväll fick jag jobba med en vikarie som mig. Enligt erfarenheter sen förut har jag alltid tyckt att det varit roligast att jobba med vikarie och lättare! Men igår kväll var det en pain in the ass!
Det första hon gör är att börja säga åt mig vad vi ska göra. Och när jag börjar göra en sak så säger hon att det är fel. Hon har 3 veckors erfarenhet medans jag har flera års erfarenhet inom vården. Jag vill inte verka bättre än någon. Men det jag blir sur över är när hon tar vårdtagarna fel. Tex, Är dom ordinerade ett hjälpmedel så ska man ta dom i det. Skiter  man i det bara för att man själv tycker det verkar jobbigt så kan man åka dit på det.
Men Det är ju till både för vi som jobbar och dom som bor där för att det ska gå smidigast och inte göra illa dom med massa onödiga lyft. Så jag fick typ säga ifrån,. Sa typ i stil med att jag använder lyften för jag vill inte slita ut min rygg!  Sen ger hon en boende som bara kan äta passerad mat en macka med skinka på. Detta såg jag inte förens jag kom från en annan boende. Då sa jag åt henne att hon absolut inte får äta sånt för hon kan inte tugga det och sätta i halsen. Då är hon så jävla fittig och bara pratar bort det som att hon inte gjort något fel alls. GAAAH!
Vi båda slutade kl 21 på kvällen. Jag vet inte, jag hade inte blivit sur om någon annan sagt åt mig att jag hade kunnat gå hem. Men när jag höll på med disken och plocka undan efter kvällen säger hon i stil, Du kan gå hem. jag fixa.  Jag bara, EH Ursäkta?!  vart så jävla irriterad för jag vet om att hon ville visa sig vara bättre och kunna ge rapporten själv.  Båda måste ju vara med för hon vet ju tex inte vad jag gjort där under kvällen.
Kommer absolut inte ta detta igen om jag måste jobba med henne igen!
Ska prata med mina arbetskamrater om detta i morgon!
För hon utsätter både sig själv och dom äldre som bor där. Men Ärligt så skiter jag i om hon gör illa sig. Men hon ska fan inte tro att hon kan göra som hon själv vill bara för att hon vill visa att hon är bättre.
Jag LOVAR att hon ville göra så här bara för att visa att hon är bättre. För jag bara jobbat där några dagar och hon 3 veckor. Men hon kommer fan skämmas ihjäl när hon får veta att jag är mer skillad än henne och när jag berättar för dom andra hur hon beter sig som! Tänker även ta detta med henne själv nästa gång jag träffar henne!
Jävla APA!

Kommentera inlägget här :