Studenten.

publicerat i Allmänt
Har så jävla tråkigt så jag tänkte skriva av mig lite granna! Idag är det 1 dag kvar till min systers student. Helt sjukt vad åren går! Kommer ihåg när vi var små och badade nakna i bassängen i Ljusadalen! Så roligt jag och min syster har haft ! Älskar henne så otroligt mycket och är någon dum mot henne står jag alltid vid hennes sida. Står alltid bakom henne i vått och torrt! Men ibland så retar hon gall feber på mig! Och då vill man inte göra nått annat att vara dum tillbaka. Men det är väl så det är, Syskonkärlek ;P.
Min pappa kommer i morgon också! Det ska bli så kul att träffa honom! Det är ju ett år sen snart jag träffade honom sist! Ska ju till Malmö den 24e Juni!:) Det händer inte ofta att vi hinner träffas 2 ggr på ett år. Så man får väl ta vara på dom få gångerna!
Annars då? Jag är sjukt less på arbetsförmedlingen. Pratade med min handläggare idag och jag ville bara skrika åt henne i telefon. Hon har suttit och lovat mig att jag ska kunna praktisera och plugga samtidigt och få en slags ersättning för det. ca, 15 000 kr i månad. Och det lät ju super bra tyckte jag! Så jag har ju ställt mig in på detta. Och efter jag var på gruppboendet som jag skulle praktisera på , så säger Maria ( Min andra handläggare ) att hon inte visste om jag var berättigad till detta eftersom jag inte varit arbetslös 6 månader. Men kärring! Ta reda på det först då !
Något less är jag nu , det ända dom kan erbjuda mig är praktik med samma ersättning jag har idag och det känns ju inte helt ok. Med tanke på att jag får samma pengar om jag skulle gått hemma. Ja, ska fundera på det men det känns surt!
Så stjärt på arbetsförmedlingen. Ska man ha någonting här i världen så får man göra det på sitt eget sätt!

Kommentera inlägget här :