funderat.

publicerat i Allmänt


Jag har tänkt, tänk och ännu mer jag tänker blir jag ännu argare. Eller kanske inte arg men det stör mig lite.
Jag läser till undersköterska och är klar om ett halv år ungefär. Jag har jobbat många år i vården innan jag började studera. och tro mig! Undersköterska är inget man kan kalla sig om man inte läst till det. Jag trodde jag kunde så himla mycket innan.

Inte för att jag säger att jag är bättre en någon på nått vis men jag blir bara irriterad som tex vissa folk skriver att dem har eller jobbar som undersköterska någonstans när dem inte alls är det?!  Då kan jag ju likagärna säga att jag är sjuksköterska eller hur?

Jag är trött på hur vissa människor ser på underskötersker. Läste på wiki att undersköterska inte är en titel!??? BLir så jävla arg och frustrerad att folk ens tror och tänker så om undersköterskorna.
För att uskor gör en jävla massa slit och det mesta för att människor ska få sina liv att fungera.

För hur det än är så är undersköterska en titel en roll.



Kan tyckas vara en skit sak att bli irriterad över, men för mig är det så mycket mer att vara en undersköterska  än vad alla andra tror!

PUNK!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lisbeth Köhlqvist:

Heja på. Fler behöver ryta i. Alla ska få den respekt dom är värd och ni gör ju verkligen ett hästjobb

kram på dig

2:a kommentar, skriven , av Desire:

Hej! Håller verkligen med dig Anna!! Ussker gör ett sånt stort och viktigt arbete i vården som resten av "vårdkåren" inte skulle klara sig utan! Jag tycker ni har det nästan viktigaste jobbet med patienterna..det patientnära..och jag tycker nästan det är hemskt att många får jobba i vården hur som helst utan kanske intresse och kunskap för den dom ska vårda:( Så jag tycker du ska sträcka på ryggen och ryta ifrån nästa gång du hör nått liknade! Kram på dig:)

Kommentera inlägget här :