Nattugglan Anna

publicerat i Allmänt
Sova? vem har kommit på att man ska sova på nätterna? Just nu är det dåligt med jobb, det resulterar till att jag är uppe sent på nätterna, ligger och sover hela dagarna. Det är väldigt frustrerande när man vill sova men inte kan för att man är pigg:(
I morgonbitti ska jag vara på vårdcentralen och ta lite prover. Så jag måste vara uppe senast klockan 7 och som det känns nu kommer jag nog vara vaken hela natten. Eller så somnar jag typ 5 i natt och kommer vara svin trött.
Men tur att jag måste upp i alla fall! Då får jag nog chansen att vända tillbaka dygnet, för på fredag är det dax för jobb och hela helgen ut.
Men som sagt det kommer bli bra, för det värsta jag vet är när jag hamnar i dessa tråkiga vanor, eller jag kanske ska säga ovanor?
Min plan som undersköterska här i Härnösand sprack ju lite måste jag säga! Trivs jätte bra på mitt jobb, men det som är jobbigt är att jag aldrig vet när jag ska jobba, utan bemanningen ringer in när det behövs och då blir det lätt att man tappar sin rutin på vardagen.
Så min nuvarande plan är att jag och kära p ska flytta tillbaka till Sundsvall. Både han och jag ( mest jag ) känner att vi gjort vårat här i stan. Det enda som känns tråkigt är att man lämnar efter sig vänner som man skaffat sig under alla dessa 6 år jag bott här. Men dem finns ju iofs fortfarande kvar, men ändå och det blir ju inte att man ses lika ofta som man brukar.
Tur att vi har bil nu så vi kan ta oss dit vill vill och när vi vill! :)
Det bästa med en flytt till Sundsvall är att jag får spendera mer tid med min familj och mina andra vänner som jag har där. Också kan jag börja plugga till sjuksköterska OM jag kommer in dvs.
Men det är nog en bra plan än så länge!
Lär väl fylla i några inlägg till i natt ska ni se. Jag är ju pigg som Ugglan!

Kommentera inlägget här :